Valgkomiteen 2020 søker kandidater

Valgkomiteen har startet sitt arbeid med å finne kandidater til å sitte FRIs styrende organer i perioden 2020-2022. Meld din interesse, eller tips om andre gode kandidater!

Kjære medlem!

FRIs Landsmøte avholdes 22.-24. mai 2020 på Østlandet.

På landsmøtet skal organisasjonen vedta styrende dokumenter og velge personer til sentrale verv. Det er valgkomiteen som innstiller på nytt sentralstyre og fire direktevalgte personer til landsmøtet. Valgkomiteen har startet sitt arbeid og ønsker innspill fra dere. Vi ønsker medlemmer, tillitsvalgte og fylkeslag i organisasjonen velkommen til å foreslå kandidat(er) til verv i sentralstyret og landsstyret i perioden 2020-2022.

For at valgkomiteen skal ha en god prosess omkring innkomne forslag til kandidater er det viktig for oss å motta innspill allerede nå. Du kan både foreslå deg selv eller andre som kandidater. Det er viktig at dere oppgir korrekt informasjon om kandidaten(e) du foreslår slik at valgkomiteen har anledning til å ta kontakte vedkommende dersom det skulle være aktuelt.

Det er svært positivt om vedkommende som stiller til verv, skriver noen ord om hvorfor en ønsker å stille, samt informasjon om hva en tenker en kan bidra med i forhold til FRI sitt arbeid.

Disse utgjør valgkomiteen:

Åshild Marie Grønningsæter Vige er 31 år, aktivist, feminist og jurist. Hun har lang fartstid i den skeive bevegelsen, blant annet som tidligere medlem i sentral- og landsstyret til Fri og som leder i Skeiv Ungdom i 2011-2013.

Markus Brun Hustad har erfaring fra lokalt og sentralt i flere organisasjoner, har sittet i sentralstyret i FRI i perioden 2014-2018 som styremedlem og politisk nestleder, identifiserer seg som han og bifil, og jobber ellers med mangfold over og under jorda i medlemsorganisasjonen Økologisk Norge.

Camilla Constanse Strøm-Andresen er en bifil kvinne på 45 år og bor i Bergen med kone og 2 barn. Hun har vært engasjert i organisasjonen i snart 20 år, som startet med ungdoms-og infogruppa i Oslo og Akershus, lokallagsarbeid i Bergen og har sittet 4 perioder i landsstyret for LLH/FRI. Hun har og har hatt flere verv i andre organisasjoner, blant annet som vigsler for Human-Etisk Forbund.

Andreas Ihlang Berg er prest og stipendiat i queer teologi ved Teologisk fakultet på Universitetet i Oslo. Han har vært aktiv i Skeiv Ungdom og FRI, sist som styremedlem i FRI OA i 2016.

Send epost: valgkomite2020@foreningenfri.no for å melde din interesse eller få besvart et spørsmål du skulle brenne inne med.