God jul fra alle oss i FRI

Det nærmer seg jul, og mange av oss ser fram til roligere dager etter et år som har inneholdt både gode og vonde opplevelser.

Vi har markert at det er 50 år siden §213 forsvant, vi har feiret Skeivt kulturår, vi har fått en beklagelse fra regjeringen for hvordan homofile har blitt behandlet som følge av kriminaliseringen – men vi har også opplevd mye frustrasjon i forbindelse med tilgangen på et verdig behandlingstilbud for personer med kjønnsinkongruens og vi har ikke minst sørget, vært frustrerte, redde og sinte i forbindelse med masseskytingen under Oslo Pride natt til 25. juni.

Men vi har funnet sammen, og oppdaget hvilken medisin som ligger i fellesskapet. Vi har holdt rundt hverandre, sendt smil og varme blikk til andre som bærer regnbuer og ikke minst blitt enda mer villige til å stå sammen i kampen for et samfunn med plass til oss alle uansett hvem vi er og hvem vi elsker.

Vi vil derfor takke alle medlemmer, støttespillere og partnere for et solid samarbeid i året som har gått. Vi ønsker dere alle en god jul og ser frem til et godt nytt år sammen med dere i 2023.

Vi holder kontorene våre i Oslo stengt over jul og nyttår. Lokalene og kontortelefonen er åpne som vanlig fra tirsdag 3. januar.

Uansett hva som venter i dagene som kommer vil vi i FRI vil gjerne oppfordre alle til å ta litt ekstra vare på den skeive familien vår i ukene fremover. Selv om det å være alene ikke er det samme som å være ensom, kan det kjennes tyngre akkurat nå.

Jula er et forstørrelsesglass på både de fine og de mer utfordrende tingene. Vi bærer med oss både gode og mindre gode opplevelser fra 2022 inn i høytiden. Mange av oss er også i et miljø der vi ikke er akseptert som den vi er, uten de samme støttende stemmene vi har til daglig.

God jul fra oss i FRI – måtte den bli fylt med det du ønsker deg.

Trenger du noen å snakke med?

Ta kontakt med Mental helses døgnåpne hjelpetelefon på 116 123.

Om du foretrekker å skrive fremfor å snakke kan du besøke sidetmedord.no

Kirkens SOS er også døgnåpen og kan ringes på 22 40 00 40.