FRI Vestland

Velkommen til FRI Vestland! Vi arrangerer aktiviteter for lhbt-personer bosatt i vårt område. I tillegg jobber vi opp mot lokale myndigheter for å sikre gode levekår for lhbt-personer bosatt i vårt fylke.

• Besøksadresse: Strandgaten 6. 5.etasje, inngang i Svaneapotekbygget
  • Postadresse: Strandgaten 6, 5013 BERGEN
  • Org.nr. 885798292
  • Epost: bergen@foreningenfri.no

LederbildeLeder: Torgeir Toppe

Hva skjer i FRI Vestland?

Bla gjennom kalenderen vår.

Aktivitetsgrupper

Kvinnekveld

Kvinnekveld er hovedsakelig for damer over 30 år, som ønsker sin egen arena å møtes på. Vi lover god stemning og et inkluderende miljø!

Regnbuefamilier i Bergen/Hordaland

Dette er en gruppe for voksne og barn som lever i ‘annerledesfamilier’ i Bergensområdet. Så langt har vi vært kun lesbiske med barn, men vi ønsker gjerne menn velkommen! Vi møtes på hyttetur to ganger i året, vi baker pepperkaker før jul og noen møtes kanskje utenom av og til.

Åpen Kirkegruppe Bergen

Åpen Kirkegruppe Bergen er et kristent fellesskap for lhbt-personer og de som støtter vårt arbeid.

Late Bloomer Ladies Bergen

Late Bloomer Ladies er en nettverksgruppe for lesbiske og bifile kvinner som har ‘kommet ut’ i godt voksen alder.

Sapfonia

Sapfonia er et kvinnekor for kvinner som liker kvinner. Informasjon om tid og sted finner du i kalenderen under Hva skjer.

FRI.luft

FRI.luft er en friluftsgruppe i regi av FRI Bergen og Hordaland. Dette er gruppe for deg som liker å være i aktivitet, og som arrangerer en rekke ulike aktiviteter som fjellturer, idrettsarrangementer og faste løpetreninger.

Pels i Bergen

Velkommen til Pels I Bergen.
Gruppen for alle myke, harde, hårete, ikke så hårete bamser, deres venner og deres beundrere.

Vi står for et kroppspositivt miljø og ønsker at alle skal føle seg velkommen uansett størrelse eller form. Vi ønsker å etablere et inkluderende miljø der homofile menn kan oppleve hyggelige ting sammen og etablere nye nettverk.

Hos oss er alle menn som identifiserer seg som mann velkommen. Det som er viktig er at du deler vårt ideal om inkludering, omsorg og sosialt engasjement.

Skeiv Ungdom er FRIs ungdomsorganisasjon for ungdom under 30 år.

Anbefalt lesning

Photo by Hello I'm Nik on Unsplash
Riktig bruk av personlig pronomen
Den siste tiden er det mange som har spurt om hvordan man skal omtale transpersoner på riktig måte. Siden pronomenbruk er i 'vinden' for tiden anbefaler vi deg å lese denne artikkelen.
Les mer her

Skeiv Verden Vest er lokallaget til Skeiv Verden på Vestlandet. Vi er et multikulturelt og -etnisk nettverkt for homofile, lesbiske, biseksuelle, transpersoner og interkjønn.