Bli FRIvillig i FRI Nordland

FRI Nordland trenger flere engasjerte frivillige og pliktoppfyllende tillitsvalgte! Brenner du for like rettigheter for alle? Er du med å kreve beskyttelse for LHBT+ personers sikkerhet? Ønsker du å hjelpe til å skape trygge møteplasser for skeive i ditt nærmiljø? Bli Frivillig!

Hvordan kan DU være til hjelp?

Den enkleste måten å bli med i kampen er å melde seg inn i organisasjonen!

80% av medlemsavgiften går direkte til ditt fylkeslag, slik at vi kan jobbe for en bedre levesituasjon for LHBT+ personer nær deg. Klikk på knappen og fyll ut skjema for å bli medlem.

Eller meld deg enkelt inn via SMS. Beløpet trekkes fra din mobilregning i løpet av seks uker.

• Send SMS med «FRI din@epost» til 2380 (200 kr)

eller, for deg som er student, arbeidledig, ufør etc.

• Send SMS med «FRI2 din@epost» til 2380 (100 kr)

Bli FRIvillig

Ingen frivillige organisjasjoner kommer seg noen vei uten gode, arbeidsdyktige frivillige! FRI Nordland er ikke et unntak, og har for tiden mangel på arbeidskraft. Kunne du tenke deg å hjelpe til?

Som FRIvillig kan du bli bedt om:

• Å hjelpe til å verve og nå ut til potensielle medlemmer og frivillige
  • Møte opp og hjelpe til med å sette opp til stands og andre arrangementer
  • Møte opp og gå i Prides eller demonstrasjoner, gjerne under FRI Nordland sin banner
  • Være med på dugnader, rydde til arrangementer
  • Møte opp på arrangementer for å imøtekomme nye til miljøet, og for å støtte aktiviteten.

Og for de som våger å påta seg litt ekstra ansvar:

• Være arrangør, vakt, bartender eller salgsanvarlig for et av våre arrangementer
  • Lede og ha ansvar for en under- eller aktivitetsgruppe
  • Stå på stand for å verve nye medlemmer og frivillige, snakke om FRI og skeiv historie og rettigheter, etc.

Start lokal undergruppe

Ingen aktivitet i ditt nærområde? Da er det høyst sannsynlig ingen aktiv lokalgruppe og frivillige! Ta gjerne initativ for å starte opp en lokal undergruppe, så skal vi nok få til noe. Husk, det begynner alltid med én!

Hvordan bli Frivillig?

Send en epost til nordland@foreningenfri.no og vis din interresse! Det trenger ikke være en formell sak, så du trenger ikke være redd. Vi biter ikke!

eller

Bli med i frivillig-gruppa FRIvillig Nordland på facebook! Håper å se deg der! 🙂