Er du vår nye kommunikasjonssjef?

FRI søker etter en engasjert, kreativ og selvdrevet kommunikasjonsansvarlig til vårt hovedkontor i Oslo. Arbeidsoppgavene vil være svært allsidige. Mesteparten av tiden din vil du jobbe med intern- og eksternkommunikasjon. Du vil få i oppgave å gjøre oss synlige og relevante i redaksjonelle medier og sosiale medier, og utvikle kommunikasjonsstrategier for organisasjonen og våre ulike prosjekter. Du vil ha et overordnet ansvar for FRIs ekstern- og internkommunikasjon og ha en rådgivende funksjon for FRIs ledelse i politiske og organisatoriske spørsmål.

Stillingen inngår som en del av FRIs sekretariat i Oslo med 20 ansatte, som i tillegg til politisk leder består av sekretariatsleder, internasjonal avdeling og fagavdelingen Rosa kompetanse. Kommunikasjonsansvarlig inngår i team med politisk leder og sekretariatsleder. Vi er opptatt av å ha et arbeidsmiljø med mye humor og stort rom for diskusjon. I FRI ønsker vi oss engasjerte ansatte som har en tydelig forståelse for likestillingsspørsmål. For oss er det viktig at vår arbeidsplass reflekterer mangfoldet i befolkninga, og vi mener at et mangfold av minoritetserfaringer er en ressurs. Våre lokaler er tilgjengelig for personer som bruker rullestol og/eller BPA

Arbeidsoppgaver

• Taleskriving, pressearbeid og innholdsproduksjon på nettsider og nyhetsbrev, samt arbeid med å gjøre oss synlige i redaksjonelle og tradisjonelle medier.
  • Prosjektleder for kampanjer og kommunikasjonsarbeid, blant annet opp mot Pride
  • Pådriver for utvikling av nye kampanjeprosjekter, synlighetsarbeid og profilering av organisasjonen.
  • Gjøre FRIs prosjekter nasjonalt og internasjonalt kjent.
  • Være rådgiver på organisatoriske spørsmål og sekretær for landsstyret og sentralstyret.
  • Nettredaktør for foreningenfri.no
  • Ansvar for vår kommunikasjon i sosiale medier

Dine kvalifikasjoner

• Erfaring fra pressearbeid, tekstproduksjon og kommunikasjon på digitale flater
  • Solid erfaring fra organisasjon og/eller politisk påvirkningsarbeid
  • Gode samarbeidsevner og selvdrevet
  • Svært god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på engelsk.
  • Svært god forståelse for politiske prosesser.
  • Strukturert og selvstendig med evne til overblikk.
  • Har høyere utdanning innen journalistikk, kommunikasjon eller samfunnsfag, men her vil også personlig egnethet veie tungt.

Vi tilbyr

• En fleksibel arbeidsplass
  • lønn etter avtale (lønnstrinn 56-59/496 100- 523 200,-)
  • En god pensjonsordning.
  • En hyggelig lunsjordning
  • Regulerte arbeidsforhold
  • En arbeidsplass med medarbeidere med høy faglig kompetanse

Stillingen forutsetter kvelds- og helgearbeid.

Søknadsfrist: 8. mars
Oppstart: Snarest eller etter avtale

Ved spørsmål om stillingen, kontakt leder Ingvild Endestad på telefon 975 62 295 eller ingvild@foreningenfri.no. Søknad med CV merkes «søknad om stilling som kommunikasjonsrådgiver» og sendes post@foreningenfri.no