Samarbeidspartnere i Innlandet

FRI Innlandet har inngått samarbeid med Skeiv Ungdom Oppland, Skeiv Ungdom Hedmark, Skeiv Verden og Stiftensen Stensveen – trygg i eget uttrykk. Sammen ønsker vi å gjøre det lettere for våre medlemmer å holde seg orientert om hva som finnes av tilbud og aktiviteter i Innlandet.

I Innlandet bor vi spredt og det er vanskelig å nå ut til alle i vår målgruppe. Det er derfor viktig å samarbeide med andre aktører for å muliggjøre bedre flyt av informasjon til medlemmer av flere/alle grupper og organisasjoner som jobber for skeive i Innlandet.

FRI Innlandet deler derfor gjerne informasjon om alt som skjer for skeive i Innlandet, både det FRI arrangerer selv og aktiviteter i regi av våre samarbeidspartnere. Vi ønsker å gjøre informasjonen lettere tilgjengelig, både på våre nettsider, facebook-sider og via epost til våre medlemmer.

Vi er stadig på jakt etter nye samarbeidspartnere og tar gjerne imot tips om grupper eller organisasjoner som jobber for og med skeive i Innlandet. Har du tips, send epost til innlandet@foreningenfri.no

Våre samarbeidspartnere

Skeiv Ungdom Hedmark
Skeiv Ungdom (SkU) er FRIs ungdomsorganisasjon. Målgruppen er lesbiske, homofile, bifile, transpersoner, skeive og andre som faller utenfor heteronormen eller de tradisjonelle kjønnsbåsene. I Innlandet har vi 2 lokallag for SkU. Dette er lokallaget for Hedmark.

Skeiv Ungdom Oppland
Skeiv Ungdom (SkU) er FRIs ungdomsorganisasjon. Målgruppen er lesbiske, homofile, bifile, transpersoner, skeive og andre som faller utenfor heteronormen eller de tradisjonelle kjønnsbåsene. I Innlandet har vi 2 lokallag for SkU. Dette er lokallaget for Oppland.

Skeiv Verden
Skeiv Verden er en nasjonal interesseorganisasjon for lesbiske, homofile, bifile, interkjønn- og queerpersoner (lhbtiq) med minoritetsbakgrunn. Organisasjonen har formelle lokallag i Oslo og Akershus, Hordaland og Midt-Norge, i tillegg til nettverk flere steder i landet, inkludert Innlandet.

Stiftelsen Stensveen – trygg i eget uttrykk
Stiftelsen Stensveen er et lavterskeltilbud og fristed for kjønnsmangfold. Målgruppen er mennesker som har utfordringer med sin kjønnsidentitet og sitt kjønnsuttrykk. På Kapp utenfor Gjøvik tilbys bl.a månedlige mangfoldskafeer/-treff i trygge omgivelser, konsultasjon, forelesninger, overnatting, mm.