Engasjer deg

Velkommen til FRI – Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold! Enten du er nytt medlem, har vært med en stund eller lurer på om du skal bli med i FRI, så er du på riktig sted.

FRI er Norges største medlemsorganisasjon for mennesker som bryter med normer for kjønn og seksualitet. Vi jobber for deg og dine rettigheter, og vi jobber for aktiviteter der du bor! Våre medlemmer er i alle aldre og fordelt på 11 fylkeslag over hele landet. Hvis du er medlem gjør du en forskjell – det viser at vi er mange, og det gir økonomisk støtte til arbeidet FRI gjør politisk og sosialt for at mennesker som bryter med normer for kjønn og seksualitet skal kunne leve åpent uten frykt for å bli sosialt utstøtt, diskriminert eller trakassert.

Har du lyst til å gjøre mer?

Bli med i ditt nærmeste fylkeslag. Fylkeslagene står for all FRIs lokale aktivitet rundt om i landet. De jobber blant annet politisk og bidrar til å utarbeide lokale handlingsplaner, og deltar i den lokale debatten om mennesker som bryter med normer for kjønn og seksualitet. Hvis du er med i et fylkeslag kan du også være med å bestemme hva FRI skal jobbe med lokalt og gi innspill til hva FRI skal jobbe med på landsbasis.

Aktivitetsgruppene er en del av fylkeslagene. FRI har grupper for alt fra homofile med barn til lesbiske korister, damer og menn som kommer ut seint i livet, lhbt-seniorer, skeive kunstnere og skeivinger som vil jogge eller spille volleyball sammen. Alle aktivitetsgrupper driftes på frivillig basis og vi er stadig på jakt etter folk som har lyst til å ta ansvar og hjelpe til med å drifte aktivitetsgrupper og/eller opprette nye grupper for aktiviteter som ikke finnes der du bor.

Spørsmål?

Ønsker du å gjøre mer for skeive der du bor og bli aktiv i FRI, men er fortsatt litt usikker på hvordan? Fyll ut skjemaet under, så tar vi kontakt med deg!

NB! Dette er ikke et innmeldingsskjema. Klikk her for å bli medlem i FRI.